Artikelen door ICT redactie

Doelen halen met data-analyse en bi

Business intelligence (bi) verzamelt data rondom gebeurtenissen en activiteiten die invloed hebben op de organisatie met als doel het combineren van deze gegevens voor waardevolle inzichten. Volledig URL met http(s), hier linkt het item naar : https://www.computable.nl/2024/01/19/doelen-halen-met-data-analyse-en-bi/ Itemsoort: Artikel

Business Intelligence: wat kan het mkb ermee?

Iedere organisatie verzamelt dagelijks grote hoeveelheden data. Dat geldt zeker ook voor mkb-bedrijven. Maar wat doen ze ermee? Volledig URL met http(s), hier linkt het item naar : https://www.channelconnect.nl/mkb-en-ict/business-intelligence-wat-kan-het-mkb-ermee/ Itemsoort: Artikel

Digitalisering financiële afdelingen prioriteit bij bedrijven

Bijna de helft van de Nederlandse bedrijven vindt dat digitalisering van de financiële afdeling prioriteit heeft. Volledig URL met http(s), hier linkt het item naar : https://www.channelconnect.nl/mkb-en-ict/digitalisering-financiele-afdelingen-prioriteit-bij-nederlandse-bedrijven/ Itemsoort: Artikel

De drie soorten IT-groeipijn en hoe je ze vermijdt

In de praktijk leidt succes vaak tot onverwachte complicaties op IT-gebied die verdere groei belemmeren. Zulke problemen zijn echter niet onvermijdelijk. Volledig URL met http(s), hier linkt het item naar : https://www.emerce.nl/achtergrond/de-drie-soorten-it-groeipijn-die-bedrijven-tegenkomen-en-hoe-je-ze-vermijdt Itemsoort: Artikel

Wie een datagedreven organisatie wil, moet datagedreven dóén

De stap naar meer data-gedreven werken vraagt veel van het leiderschap, niet alleen áchter de schermen, maar vooral ook in de spotlights. Volledig URL met http(s), hier linkt het item naar : https://www.hrpraktijk.nl/topics/hr-analytics/nieuws/wie-een-datagedreven-organisatie-wil-moet-datagedreven-doen-vragen-die-je Itemsoort: Artikel

De grootste trends in data-driven marketing

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Volledig URL met http(s), hier linkt het item naar : https://www.emerce.nl/achtergrond/de-grootste-trends-in-data-driven-marketing-volgens-de-commissies-van-ddma Itemsoort: Artikel

De belofte van een intern AI-systeem met eigen data

AI en Large Language Models hebben veel potentie, maar soms wil je dat je data niet in het openbaar beschikbaar zijn. Een eigen intern AI-systeem kan een oplossing zijn. Volledig URL met http(s), hier linkt het item naar : https://www.emerce.nl/achtergrond/de-belofte-van-een-intern-ai-systeem-met-eigen-data Itemsoort: Artikel

GenAI als aanvulling op je salesstrategie

Voor salesmedewerkers is een goede vraag stellen onbetaalbaar. Dat geldt niet alleen offline, maar ook online. Generatieve AI (GenAI) neemt hier een steeds grotere rol in. Volledig URL met http(s), hier linkt het item naar : https://www.frankwatching.com/archive/2024/02/27/genai-generatieve-ai-salesstrategie/ Itemsoort: Artikel

Snel en automatisch lasfouten herkennen met artificiële intelligentie

Het is belangrijk dat lasfouten (vaak gebruikersfouten) snel en automatisch worden herkend. Artificiële intelligentie (AI) kan hierbij helpen. Volledig URL met http(s), hier linkt het item naar : https://www.maakindustrie.nl/nieuws/algemeen/snel-en-automatisch-lasfouten-herkennen-met-artificiele-intelligentie/ Itemsoort: Artikel

Vijf overwegingen om in gedachten te houden voordat je AIOps inzet

Veel bedrijven zijn zich nog onvoldoende bewust van de kracht en het potentieel van deze technologie. Volledig URL met http(s), hier linkt het item naar : https://itexecutive.nl/artificial-intelligence/overwegingen-voor-inzetten-aiops/ Itemsoort: Artikel