Stapsgewijs naar een AI-strategie

Eind 2022 werd ChatGPT gelanceerd en sindsdien is de AI-hype duidelijk merkbaar. (Generatieve) AI is nu makkelijk toegankelijk voor iedereen.

Starten met AI? Bestaande ‘best practices’ helpen je op weg

Wil je als bedrijf serieus met AI aan de slag, dan kan AI geen ‘black box’ zijn. De ‘best practices’ die werken voor data-analyse werken ook voor AI.

Algoritmes

Steeds meer websites en apparaten om ons heen maken gebruik van algoritmes. Met algoritmes wordt bepaald wat je ziet op sociale media én kunnen robots worden aangestuurd.

Kunstmatige intelligentie

Van aanbevelingen op je tijdlijn tot deepfake-filmpjes. En van ChatGPT tot je navigatie-app. We krijgen in ons mediagebruik steeds vaker te maken met kunstmatige intelligentie, ook wel AI genoemd.

Onderzoek: vertrouwen in algoritmes daalt

Nu de inzet van algoritmes steeds verder toeneemt, is het interessant om te bekijken wat dit doet met het vertrouwen van burgers in de technologie.

Welkom in de era van AI, de volgende stap in digitalisering

Na een lange aanloop is artificiële intelligentie (ai) op grote schaal doorgebroken.

AI kan minder kunstmatig worden

Kunstmatige intelligentie is niet meer weg te denken uit de moderne wereld. De mogelijkheden lijken eindeloos met. Maar AI heeft ook een keerzijde.

Aan de slag met AI: praktijktips van ceo’s en andere experts

Wat staat je te doen? Vier concrete tips van ceo’s, bestuursleden en experts om vandaag nog aan de slag te gaan met AI.

4 factoren die het vertrouwen in AI-modellen vergroten

Eén belangrijke voorwaarde is voor elke toepassing essentieel: ‘trust’. Om de vruchten van een AI-model te plukken, moeten eindgebruikers vertrouwen hebben in de resultaten die het genereert.

AI-modellen leren het best van andere AI-modellen

Training van nieuwe AI-modellen verloopt nauwkeuriger wanneer de trainingsdata op zijn beurt gegenereerd is door een ander AI-model, in contrast met echte gegevens.