Voor veel GenAI-projecten valt het doek na proof of concept-fase

Voor zeker 30% van de generatieve AI (GenAI)-projecten valt tegen het einde van 2025 het doek na een proof of concept.

Rapport: Nederlanders koploper met AI op werk in Europa

Nederlandse executives lopen voorop bij het gebruik van AI-tools in hun dagelijkse werkzaamheden.

Wees alert dat AI niet leidt tot de ontmenselijking van leiderschap

De opmars van Artificiële Intelligentie (AI) valt niet meer te stuiten. We moeten opletten dat dit AI-infused leiderschap niet ten koste gaat van de menselijke kant van het werk.

Stop met AI-modellen-obsessie!

Wees niet te geobsedeerd met AI-modellen. In plaats daarvan is het beter na te denken over de vraag wat AI als een platform (AI-as-a-platform) voor je organisatie kan betekenen.

Ai gebruiken is één ding, ai adopteren is een tweede

Hoewel er veel wordt geëxperimenteerd met ai, vinden bedrijven het lastig om een businesscase te ontwikkelen.

AI in bedrijfsprocessen: Naar betere procurement prestaties

Al een tijd staat Kunstmatige Intelligentie (AI) in de schijnwerpers met de ontwikkeling van generatieve AI. Volgens een rapport, zouden AI-technologieën de winstgevendheid van bedrijven met 38% kunnen verhogen.

AI in bedrijfsprocessen: Naar betere procurement prestaties

Al een tijd staat Kunstmatige Intelligentie (AI) in de schijnwerpers met de ontwikkeling van generatieve AI. Volgens een rapport zouden AI-technologieën de winstgevendheid van bedrijven met ongeveer 38% kunnen verhogen.

AI verdient herdefiniëring: niet alleen voor automatiseren van taken

De snelheid waarmee AI terrein wint in bedrijven is ongekend. Terwijl toepassingen zoals ChatGPT nog in ontwikkeling zijn, liggen er nieuwe ontwikkelingen op de loer om de markt te veroveren.

Zelf een AI-model bouwen? Dit zijn de basisvoorwaarden

Het is niet de vraag óf je als bedrijf iets met AI gaat doen, maar wannéér. En voor elke technologische ontwikkeling geldt: er zitten twee kanten aan de medaille.

De grootste trends in data-driven marketing

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?