AI in bedrijfsprocessen: Naar betere procurement prestaties

Al een tijd staat Kunstmatige Intelligentie (AI) in de schijnwerpers met de ontwikkeling van generatieve AI. Volgens een rapport zouden AI-technologieën de winstgevendheid van bedrijven met ongeveer 38% kunnen verhogen.

AI verdient herdefiniëring: niet alleen voor automatiseren van taken

De snelheid waarmee AI terrein wint in bedrijven is ongekend. Terwijl toepassingen zoals ChatGPT nog in ontwikkeling zijn, liggen er nieuwe ontwikkelingen op de loer om de markt te veroveren.

Zelf een AI-model bouwen? Dit zijn de basisvoorwaarden

Het is niet de vraag óf je als bedrijf iets met AI gaat doen, maar wannéér. En voor elke technologische ontwikkeling geldt: er zitten twee kanten aan de medaille.

De grootste trends in data-driven marketing

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?

Vier op tien bedrijven gebruikt AI actief, obstakels blijven bestaan

De early adopters van (generatieve) AI schakelen een versnelling hoger met actieve integratie, terwijl andere bedrijven vastzitten in de experimentele fase.

Deze afdelingen staan bovenaan bij plannen voor het toepassen van AI

Drie afdelingen, waaronder de klantenservice, staan hoog op de lijst voor toepassingen van (gedeeltelijke) implementatie van automatisering en artificial intelligence.

Werkgevers en werknemers gaan in 2024 de vruchten plukken van AI

Vijf observaties over de impact van AI in 2024 op de manier van werken en zakendoen.

Behaal het gewenste resultaat door AI collectief aan te pakken

Om tastbare waarde uit data te halen, moeten bedrijven ervoor zorgen dat de gegenereerde data volledig, verifieerbaar en nauwkeurig zijn.

Op weg naar autonome AI-ondernemingen?

Uit een bevraging van Digitate blijkt dat 90 procent van de bedrijven binnen het jaar AI-automatiseringen zal inzetten als (helpende) werkkracht.

Hoe AI het vak klantenservice verandert

Organisaties zoeken altijd naar manieren om hun klantenservice te verbeteren. Daar is AI, een hulpmiddel dat niet alleen het niveau van service doet stijgen, maar ook het hele vak verandert.