De grootste trends in data-driven marketing

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?

Vier op tien bedrijven gebruikt AI actief, obstakels blijven bestaan

De early adopters van (generatieve) AI schakelen een versnelling hoger met actieve integratie, terwijl andere bedrijven vastzitten in de experimentele fase.

Deze afdelingen staan bovenaan bij plannen voor het toepassen van AI

Drie afdelingen, waaronder de klantenservice, staan hoog op de lijst voor toepassingen van (gedeeltelijke) implementatie van automatisering en artificial intelligence.

Werkgevers en werknemers gaan in 2024 de vruchten plukken van AI

Vijf observaties over de impact van AI in 2024 op de manier van werken en zakendoen.

Behaal het gewenste resultaat door AI collectief aan te pakken

Om tastbare waarde uit data te halen, moeten bedrijven ervoor zorgen dat de gegenereerde data volledig, verifieerbaar en nauwkeurig zijn.

Op weg naar autonome AI-ondernemingen?

Uit een bevraging van Digitate blijkt dat 90 procent van de bedrijven binnen het jaar AI-automatiseringen zal inzetten als (helpende) werkkracht.

Hoe AI het vak klantenservice verandert

Organisaties zoeken altijd naar manieren om hun klantenservice te verbeteren. Daar is AI, een hulpmiddel dat niet alleen het niveau van service doet stijgen, maar ook het hele vak verandert.

IT-leiders gebruiken AI om de ervaringen verbeteren

IT-leiders verleggen hun prioriteiten aanzienlijk, blijkt uit het Zendesk Global IT Report. Ze verschuiven hun investeringen naar de implementatie van AI om zowel de werknemers- als de klantervaring te verbeteren.

Onderzoek AI-adoptie toont verschillen tussen C-level managemen.

Leiders weten dat hun organisaties baat hebben bij AI en ML, maar de opvattingen van C-level management verschillen per functiegroep.

Mensen moeten toezicht houden op AI of machine learning

Bijna driekwart (73 procent) van de zakelijke leiders voelt druk om AI in hun organisaties te implementeren, maar de overgrote meerderheid is huiverig om te veel beslissingsbevoegdheid op te geven.