De grootste trends in data-driven marketing
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?
De early adopters van (generatieve) AI schakelen een versnelling hoger met actieve integratie, terwijl andere bedrijven vastzitten in de experimentele fase.
Drie afdelingen, waaronder de klantenservice, staan hoog op de lijst voor toepassingen van (gedeeltelijke) implementatie van automatisering en artificial intelligence.
Vijf observaties over de impact van AI in 2024 op de manier van werken en zakendoen.
Om tastbare waarde uit data te halen, moeten bedrijven ervoor zorgen dat de gegenereerde data volledig, verifieerbaar en nauwkeurig zijn.
Uit een bevraging van Digitate blijkt dat 90 procent van de bedrijven binnen het jaar AI-automatiseringen zal inzetten als (helpende) werkkracht.
Organisaties zoeken altijd naar manieren om hun klantenservice te verbeteren. Daar is AI, een hulpmiddel dat niet alleen het niveau van service doet stijgen, maar ook het hele vak verandert.
IT-leiders verleggen hun prioriteiten aanzienlijk, blijkt uit het Zendesk Global IT Report. Ze verschuiven hun investeringen naar de implementatie van AI om zowel de werknemers- als de klantervaring te verbeteren.
Leiders weten dat hun organisaties baat hebben bij AI en ML, maar de opvattingen van C-level management verschillen per functiegroep.
Bijna driekwart (73 procent) van de zakelijke leiders voelt druk om AI in hun organisaties te implementeren, maar de overgrote meerderheid is huiverig om te veel beslissingsbevoegdheid op te geven.