Eerst optimaliseren bij de digitale transitie
Veel organisaties zijn bezig met innovatieve IT projecten, terwijl hun digitale basis nog wankel is. Begin daarom met het verbeteren van de dagelijkse dienstverlening.
Veel organisaties zijn bezig met innovatieve IT projecten, terwijl hun digitale basis nog wankel is. Begin daarom met het verbeteren van de dagelijkse dienstverlening.
IT ambities zijn niet allemaal te realiseren. Bijvoorbeeld omdat er onvoldoende budget en mensen zijn. Of omdat IT projecten uitlopen. Data driven portfolio management biedt een oplossing.
Uit onderzoek blijkt dat de digitale transformatie vooral vertraagd wordt doordat belangrijke data gescheiden is opgeslagen in oudere systemen. Legacy systemen remmen daarmee groei en vooruitgang.
Nederlandse organisaties trekken iets meer budget uit voor het realiseren van een digitale transformatie. Dit blijkt uit onderzoek van Enigma Research.
Duurzaamheid, we kunnen er niet meer om heen. Ook IT-organisaties zijn zich meer en meer bewust van de milieu-impact van hun organisaties, en zetten stappen.
9 op de 10 (90%) IT-beslissers is van plan om in de komende 12 maanden meer in te zetten op automatisering, waaronder AI.
IT-helpdesks digitaliseren massaal, zo is gebleken uit het helpdeskpakkettenonderzoek van detacheringsbureau Linden-IT onder honderden bedrijven.
Bijna de helft van de bedrijven (48 procent) zei in 2022 bij het aanschaffen van ICT‐diensten of ‐systemen rekening te houden met de impact op het milieu.
Technologische ontwikkelingen bieden veel kansen voor je organisatie. Toch valt of staat dit met de manier waarop medewerkers daarmee aan de slag gaan.
Welke rapportagemogelijkheden zijn waardevol? En wat zijn de lessen voor datagedreven servicedeskverbetering?