Digitaliseren in de maakindustrie

Digitalisering biedt volop mogelijkheden voor de maakindustrie: van engineering en productie tot sales en marketing. Maar hoe beslist u in welke technologie u wilt investeren?

Smart industry: tevreden klanten én betere processen

In de maakindustrie stellen klanten steeds hogere eisen. Hogere kwaliteit, lagere kosten en kortere levertijden zijn belangrijk. Digitalisering en procesverbetering zijn daarom twee speerpunten.

Maakbedrijven hebben baat bij geautomatiseerde gegevensuitwisseling

Hoe meer bedrijven zijn aangehaakt bij een digitale productieketen, hoe groter de voordelen voor de keten als geheel.

Hoe haal je meer waarde uit ruwe data voor de productie?

Data vormt de sleutel tot het vinden van efficiëntie en het optimaliseren van processen waar de maakindustrie naar op zoek is.

Datastandaarden, schaal en samenwerking cruciaal voor digitalisering

Voor maakbedrijven die aan elkaar toeleveren is het geautomatiseerd uitwisselen van gegevens van groot belang om op langere termijn concurrerend te blijven.

ING: Trage digitalisering industrie verslecht concurrentiepositie

De wereldwijde ketenverstoringen hebben de digitalisering in de industrie versneld. Echter loopt de Nederlandse industrie nog altijd achter.

Maakindustrie pakt kansen digitalisering niet

Ondernemers in de maakindustrie laten kansen liggen om een voorsprong te nemen op de concurrentie, doordat zij niet genoeg digitaliseren.

Zo leid je in de productie-industrie een digital-first besturingsmodel

Hoe gebruiken productiebedrijven technologie om complexiteit te verminderen, flexibiliteit te vergroten en zichtbaarheid te verbeteren op een veilige, kosteneffectieve manier in de digitale infrastructuur?

Digitalisering van het productieproces

Dat digitalisering onderdeel uitmaakt van het dagelijks leven weten we wel. Daarom gaat we in dit artikel dieper in op het digitaliseren van het productieproces.

CRM voordelen voor productiebedrijven in een competitieve markt

De juiste CRM software kan maakbedrijven een voorsprong geven op de concurrentie. CRM draait namelijk om het begrijpen van klanten. In markten met veel concurrentie kan dat het verschil maken.